ACEn kisat Kurkimäen hallilla. Ekalla (agi) radalla tuomarina Jari Tienhaara, tokalla ja kolmannella (agi ja hyppis) Rauno Virta.

Ekalla radalla tuli typerä hylky kun yritin ottaa tiukan siivekkeen ympäri pyörityksen ja Laki ottikin sen niin tiukasti että hyppäsi saman hypyn takaisinpäin. Oikeesti, mä varmaan seistä tönötin ihan siivekkeessä kiinni... Tämän jälkeen tuli velä toinen virhe joka olisi johtanut hylkäykseen: pakkovalssi putken jälkeen ja tietenkin onnistuin sähläämään ajoituksen kanssa niin että Laki ensiksi meni esteen väärälle puolelle ja sitten liukui vielä sen ohi - annoin mennä. Muuten rata meni minusta varsin sujuvasti ja Laki liikkui hyvin, irtosi mutta pysyi silti ohjauksessa.

Toisen radan hylkäys tuli omasta linjavirheestä. Olin tulkinnut pituus - rengas pätkän suoraksi mutta itse asiassa rengas olikin vähän enempi minun puolellani ja juostessani suoraan linjasin lakinkin renkaan ohi toiselta puolelta. Kun sitten korjasin tämän, sen linja meni vielä vääremmäksi ja se kävi hyppäämässä ylimääräisenä muurin.  Video  Muuten olin oikein tyytyväinen tähän rataan :)

Kolmas ratamme oli hyppis ja todella suoraviivainen sellainen. Ainoastaan radan alussa oli okserin jälkeen kolmannen hypyn taaksevienti. Otin Lakin suunnilleen okserin viereltä kutsuna ja olin aika paljon sen edellä taakseviennillä, niinpä se livahti selkäni taakse. Tämän korjailussa meni aikaa viitisen sekuntia (laskin videolta!) mutta ihme kyllä tuomari ei antanut siitä kieltovirhettä. Vitonen kuitenkin saatiin kun menin ihan läheltä koiraa vekkaamaan jotta sain sen linjattua kappealla mutkalla olleen putken oikeaan pähän, siinä sitten tipahti rima. Muutamassa kohdassa ohjaus vähän katkeili ja niihin tuli isot kaarrokset tai pätkä ravia, näistä laskien saamamme 9 sekunnin yliaika ei tuntunut yhtään liioitellulta. Hyppiksen video.

Kiitokset kuvaamisesta AN:lle :) ajattelin jatkossa linkittää tänne kaikki videot jotta lukijat pääsevät myös fiiliksiin :) Ainakin sellainen asia näkyy videoilta selvästi että mun olis ihan pakko laihduttaa jotta pääsen juoksemaan nopeammin ja liikkumaan ketterämmin. Lakilla on varaa kiristää vauhtia ihan suorallakin saatikka sitten noissa mutkissa joissa minä könyän vielä hitaammin.