Laki täytti 11 viikkoa. Mihin se aika onkaan mennyt? Varasin sille viikon päähän ensimmäisen rokotusajan ja annoin matokuurin (Nemavet).

Mun on ollut tarkoitus kuljettaa Lakia erilaisissa paikoissa paljon, mutta aika vaan ei tahdo riittää. Eilen käytiin kuitenkin ampumaradan lähistöllä vähän metsässä ja sitten auton luona pienet tottistelut. Seuraaminen alkaa olla jo taitavaa, ja kun Laki on kasvanut niin paljon, mun ei tarvitse kumarrella ylettyäkseni imuuttamaan. Märässä maassa ei maahanmeno oikein ollut kivaa, mutta tehtiin silti muutama. Ampumaradan äänet ei kulkeutuneet Lakin korviin näemmä ollenkaan :)

Ajanpuutteen vuoksi olen nyt antanut Lakin olla toisten koirien kanssa yhdessä pihalla. Lakikaan ei enää mahdu aidanraoista ja Hessu ei ihan niin kauheasti inhoa sitä, joten yhteiselo alkaa näyttää ihan hyvältä. Mielenkiintoinen piirre Lakissa on se, että jos se ei saa Lettua houkuteltua ulos verannalta, se menee yksin. Vaikka olisi märkää tai pimeää! Toisaalta, se kirmaa pihan perältä sisälle välittömästi kun sitä kutsutaan!

Vastapainoksi laumakoiran elämälle olen sitten koettanut pitää Lakia kotioloissa paljon minun kanssani tein sitten mitä teinkin. Mukavasti se seuraileekin minun puuhiani, vasta sitten jos olen aloillani se lähtee tekemään omia tutkimusretkiään. Se on niin ahne että kaikki syötäväksi kelpaava katoaa alta aikayksikön, joten Askon (ja meidän aikuistenkin) syödessä Laki kuitenkin joutuu häkkiin tai ainakin portin taakse. Yötkin se vielä viettää omassa aitauksessaan ja se meneekin sinne usein itse kun sitä alkaa väsyttää.

Viikonloppuna vien Lakin kaupungille käymään - tämä on lupaus.