Silmiinkatsomisharjoittelua aamuruualla, ja nyt Laki ei tarvinnut mitään apua vaan toljotti heti kohti naamaani. Nousin jo jakkaralta ylös seisomaan, ei haitannut. Kun aloin liikkua, Laki hämääntyi ja tarkkaili käsiäni, mutta aika pian nosti katseensa taas silmiin. Hyvä juttu! Sensijaan kun yritin käskeä sitä maahan, se tuijotti minua epäuskoisena kuin ei olisi ikinä kuullutkaan käskyä... kädellä opastaen sain sen maahan mutta sieltä oli melkoisen mahdotonta katsoa minua silmiin nousematta ensin istumaan :D.

Iltapäivällä pihallakin pieni katsekontaktisessio. Toisten koirien räyskyttäessä aidan takana kesti tovin ennekuin Laki malttoi keskittyä, sen jälkeen harjoitus sujui kuin leikkiä vain. Luonnollisesti olin koko ajan seisten ja vähän kävelinkin.

Lenkillä käydessämme koko lauman voimin, Laki jälleen hyppi ja repi minua takista. Mulla ei ollut mitään lelua mukana mitä olisin sille tarjonnut, yritin hihnaa heilutella josko se olisi siihen purrut mutta ei. Kun sitten vein toiset koirat autoon otin samalla yhden karvalelun ja hetihän Laki alkoi sitä saalistaa sekä vetää. Mutta jälleen yks kaks se hellitti ja lopetti. Kokonaan.

Mietinkin sitten olisiko Hessu syypää tähän leikin keskeytymiseen: Hessuhan ei ole koskaan sisällä kun Lakia olen leikittänyt, ja siksi se sisällä leikkiikin aina. Ulkona sensijaan Hessulla on tapana olla hiljaa jossain kunnes ns. menee herne nenään ja se kyllä osoittaa sen aika selvästi. Jospa Laki luulee että Hessu tulee jostain nurkan takaa hänen leikkiessään... mene ja tiedä. Täytyypä seurata tilannetta.