Hakutreenit Laukaanteiden välissä. Tarkoitus ottaa taas pelkkiä ilmaisuja.

Tällä kertaa Lakilla oli suunnattomia vaikeuksia ottaa rulla ja sitten pitää sitä suussaan a) mun luokse asti b) niin kauan kunnes saa irroitusluvan. Olen nyt päätynyt ratkaisuun, että näytä-käsky on sitten vasta lupa irroittaa, tänään kuitenkin käytin myös irti-käskyä ja muutenkin vähän säätämistä koko touhu. Niin paljon säätämistä, että Laki paineistui ja alkoi säätämään omiaan: se juoksenteli siellä täällä ja väisteli mua (juoksi siis rulla suussa pidemmälle metsään) ja välillä taas hylkäsi maalimiehen yms. Ihan kamalaa. Ihan viimeinen yritys saatiin onnistumaan kun menin kahden metrin päähän maalimiehestä. Sitten se kyllä onnistui hyvin.

Ei niin paljon pahaa etteikö jotain hyvääkin, ne kerrat kun Laki piti sitä rullaa ja istui mun edessä, se patosi (minä en tästä termistä mitään ymmärrä mutta näin mulle kerrottiin). Sitten loppuhuipennukseksi Laki leikki maalimiesten kanssa pallolla, siis juoksi pallon perään, haki ja toi sitä sekä taisteli siitä. Ihan vieraiden ihmisten kanssa. Munkin kanssa jopa! Että vaikka olin ihan itkupettynyt varsinaiseen treeniin, koirasta kuitenkin löytyy hyviä piirteitä joita toisaalta olen tiennyt siinä olevankin, mutta ne vaan alkavat vasta nyt pulpahdella pintaan.

Sitten vielä kun käveltiin autolle, otin ihan kokeilumielessä Lakin seuraamiskäskyn alle. Ja kas vain, neiti seurasi kuin iso koira konsanaan, hyvä kontakti ja paikka ja asento. Kyllä tämä vähän lohdutti!

Seuraavaksi ilmaisutreenikerraksi suunnitellaan nyt pelkkää rullan tuontia ja unohdetaan ne näytöt vähäksi aikaa. Tuo on saatava nyt pian johonkin kuosiin, että voidaan taas ottaa motivoivia etsintöjä, muuten alkaa maalimiesmotivaatio kärsiä.