Pekotreenit Liepeellä Jaikolla. Lakin harjoituksen tavoitteena oli vahvistaa ilmaisua niin että minä voin tulla koiran viereen. Neljä maalimiestä meni piiloihin koiran nähden yksitellen.

Eka mm oli piilossa pressun alla ja Lakin piti tietysti raapia kovasti pressua ja sitten mennä sen alle. Kun menin koiran viereen se peruutti pois mutta meni kohta takaisin ja haukkui lisää.

Toinen maalimies oli siinä "pelottavassa" mökissä, ja taas Laki kierrettyään hetken aloitti ilmaisun liian kaukana. Meni sitten kuitenkin lähemmäs, ja kun maalimies avasi oven antaakseen välipalkan, jatkettiin ilmaisua reippaasti puoliksi hökötyksessä sisällä ja minä sain taputella koiraa sen edes huomaamatta minua.

Kolmas maalimies oli myös puisessa hökötyksessä, tämän ilmaisu menikin ihan loistavasti. Tässäkin minä sain mennä taputtelemaan koiran tästä juurikaan häiriintymättä.

Viimeinen maalimies meni sitten konehalliin sisälle. Laki näki tämän mutta ei sitten osannut mennä liukuoven ali ennenkuin minä olin melko lähellä, sitten se vaan sujahti sisälle ja aloitti siellä ilmaisun. Tässä oli tarkoituksena että minä vien maalimiehelle palkkarasian, mutta minä en mahtunutkaan oven alitse! Jäätyäni jumiin viskasin purkin sisälle, maalimiehellä oli ollut onneksi "ensi hätään" muutama frolicci käsissään.

Näitä "häirittyjä" ilmaisuja pitää kyllä treenata lisää, samoin kuin noita erilaisia piiloja ja niiden sisälle menemistä. Lisäksi tämä koiranohjaaja aloittaa laihdutuskuurin - huomenna.