Blogikirjoittelu on jäänyt nyt ihan kouluhommien varjoon, onneksi treenaamaan on silti ehtinyt - tosin kovat pakkaset on tehneet treenilöihinkin melkoisia taukoja. Ennen pakkasia treenasin lähes joka päivä tottista. Muutamia kertoja ulkonakin, sitten taas JATtilassa. Se liikkeestä seisominen alkoi olla jo kunnossa, onneksi :) ja luoksetulojen takapalkkapysähdyksiä tehtiin ahkerasti ja minusta nekin paranivat ihan kunnolla. Kaukojen ekaa nousua ollaan ahkeroitu myös. Ainoastaan seuraamisiin en ole olltu oikein tyytyväinen. Ei ne ihan kamalia ole, mutta pään kääntyilyä ja / tai edistämistä on edelleen. Sitten kun pakkaset alkoivat, on tottistelu jäänyt kyllä kokonaan. Agilitya ollaan sentään treenattu ja käyty myös yhdet kisat.

Nyt tuli sitten treeneissäkin esille se sama ongelma mikä meillä on kisoissa: yhteys koiran ja ohjaajan välillä katoaa ja Laki alkaa tehdä omia ratkaisuja. Tätä mietittiin Susannan kanssa vikoissa treeneissä. Olenko niin keskittynyt radan muistamiseen että unohdan koiran? Todennäköisesti niin. Lyhyet pätkät treeneissä menee hyvin, oli tilanne mikä hyvänsä, mutta kun edessä on pitkä rata, muisti pätkii. Saatan jopa unohtaa radan! Kisoissa en ole rataa unohtanut mutta ohjaussuunnitelman kyllä. Toisaalta mulla ei ole tätä ongelmaa Letun kanssa, mutta Lettu on sen verran hitaampi ja tulee mun perässä vaikka en kauhean aktiivisesti siihen pidä yhteyttä... nyt täytyisi vaan keskittyä keskittymään. Helpommin sanottu kuin tehty.

Liitän tähän vielä viimeisen Susannan treenin ratapiirrokset, kaikki radat mentiin kisanomaisesti ja palaute tuli ainoastaan suullisesti, ei tehty korjauksia kuin ihan viimeiseltä radalta vähäsen. Tämä täytyy joskus rakentaa uusiksi, sen verta jäi kaivelemaan jokunen kohta... sen verta rataa muutettiin, että jotta saatiin mukaan täysimittaiset kepit, vaihdettiin tuohon kulmassa olevaan putkeen meno toisesta päästä sinisellä ja keltaisella radalla. Keltaiselta radalla jätettiin kokonaan pois hyppy nro 18.

Susannalle suurenmoiset kiitokset monista hyvistä treeneistä ja kärsivällisestä ohjauksesta.