Tottistreeni johon taas olin tyytyväinen. Seuraaminen oli ihanaa: palkkailin harvakseltaan mutta otin paljon pysähdyksiä, ja Laki alkoi ihan vaatia että saa palkkaa, ja tietty se sitten myös paransi koko ajan seuraamista! Tästä mulle tulee nyt sellainen olo että oikealla tiellä ollaan.

Luoksetulon eteenistumista. Ensin suusta palkkaamalla: tässä mun  piti kuitenkin käsillä ensin ohjata koira eteeni, sitten oli ajatuksena odottaa että se venyttää edes pikkuisen kaulaansa lähemmäksi / ylemmäksi, mutta ei. Molemmat alettiin jo turhautua kun edistystä ei tullut eikä sitten palkkaakaan. Otin sitten taas makupalat käteen, mutta nyt pidin kädet niin ylhäällä että Laki ei ylettynyt kalvamaan niitä. Sitten vain nopsasti käytin käsiä alempana palkkaa koiran suuhun tyrkkäämässä. Samaan syssyyn otin jo askelia taaksepäin ja uutta tänne-käskyä. Tämä tuntui toimivan! Laki tuli koko ajan röyhkeämmin eteeni eikä sitä enää varsinaisesti tarvinnut ohjata, kädet kyllä mulla oli merkkinä edessä mutta ihan liikkumatta. Ehkä se tästä lähtee?

Istahtamisia, maahanmenoja. Hyviä. Ei kestoa tänään ollenkaan.

Leikkituokioita pidettiin nyt myös treenin välillä: nyt Laki syttyy leikkimään milloin vaan, tai ainakin musta tuntuu siltä. Ehkä olen oppinut vaan leikkimään sen kanssa?