Kevään tähänasti lämpimin päivä, Lakilla oli selvästikin kuuma, se läähätti ihan kunnolla. Sillähän on tosi paksu turkki joka nyt kyllä tuntuu irtoavan kokonaan.

Ensin eteenistumisia makupalaa suusta syljeskelleen. Ei tuo tosiaankaan sen lähemmäs (vielä) tule, mutta nyt Laki kyllä hoksasi että makupala tipahtaa kun mammaa tiukasti tuijottaa. Hyvä hyvä! Pari kertaa tuo yritti hypähtää ottamaan makupalaa mun suusta, mutta estin sen vaan käsillä, ei sitten väkisin yrittänyt. Eli kunnioittaa se minua vaikka aina ei sitä uskoisikaan.

Seuraamisia. Hihnassa. Oikein hyvääseuraamista, mutta muutaman kerran Laki kadotti kontaktin, näissä minä sitten heti käännyin oikealle että hihna kiristyi, sitten palkka kun koira palasi ruotuun. On tässä se etu että mun ei tarvitse houkutella sitä jos se kiinnittää huomionsa muualle. Kunhan vain osaisin olla käyttämättä hihnaa liikaa, ja muistaisin palkata ja innostaa koiraa kun se tekee hyvin. Sitä niin helposti sortuu "hihnastavetämiseen"...

Maahanmenoja, palkka kun kyynärpäät osuivat maahan riippumatta siitä oliko peppu vielä ylhäällä vai ei. Sitten istahtamisia. Sitten istumassa pysymisiä, ja nyt lähtiessäni koiran luota tein pyörähdyksiä, otin juoksuaskeleita yms - Laki vaan istua tönötti. Kaukana en nyt käynyt vaan pääpaino oli näissä häiritsemisissä. Niin juu, suutakin kävin välillä availemassa mutta kapulaan ei tänään koskettu.

Välillä vähän leikittiin. tein sellaisen mielenkiintoisen huomion että laki ei pure mua käsille kun mulla oli käsivarret paljaana (lyhythihainen paita). Sensijaan se kyllä puri mua persuuksista :D

Lopuksi, pitkästä aikaa, kosketuslapputreeni ruutumerkeillä. Lakista tämä oli hurrrjan hauskaa!