Leipäjuuston kanssa oli muutamana päivänä samanlaista nirsoilua, joten jätin makupalatreenit muutamaksi päiväksi väliin. Sitten kun taas tehtiin, palkkana oli nakkia tai lihapullaa, ja sehän sai Lakin aivan uusiin sfääreihin! Täytynee käydä Etolassa ostamassa hanskoja jotta sormissa säilyy edes liha jos nahka lähteekin.

Eteenistumisia ollaan nyt sitten tehty ihan seisaallaan (siis minä seisoen). Ikävästi joudun kumartumaan Lakin ylle, mutta se ei näytä vaivaavan sitä ollenkaan. Tehdään nyt sitten vuoroin näin ja vuoroin istuen tai kyykkien. Maahanmeno makupalan ohjaamana ei sitten ollutkaan niin helppo kun aluksi luulin, välillä Laki vaan peruuttelee ja jyrsii mun käsiä. Yleensä se tekee näin ekalla yrityksellä, sitten toistot onnistuvat kyllä.

Leikkiasioissa ollaan molemmat edistytty huimasti, mutta ollaan leikitty vaan kotona tai kotipihassa. Laki pitää hyvin kiinni ja saan sitä samalla toisella kädellä silitellä kuonosta häntään asti, kun annan sen voittaa se tulee usein tarjoamaan lelua mulle uudelleen - ei aina kuitenkaan. Omatoimisuus sensijaan tuottaa jo huoliakin, Laki ei aina tulekaan kun kutsun, ja saikin tässä sitten Hessulta turpiin kun meni aidan raosta samalle vesikupille. Hessu pisti Lakin matalaksi ja piti tätä leukojenksa välissä, ja minä olin aidan väärällä puolella! Ei Hessukaan sentään tappajaksi ruvennut, mutta Lakille nousi iso kuhmu otsaan ja leuan allekin nestepahkura. Sen jälkeen se on kyllä väistänyt Hessua paremmin.

Eilen täällä meillä oli collieiden toimintapäivä. Osallistuin Lakin kanssa temppuradalle. Toki itse tein kaikki temput (no, Laki suoritti putken) mutta olin varsin tyytyväinen siihen että se juoksi minun kanssani koko radan, vaikka tuttuja ja tuntemattmia oli laumoittain ihan nenän ulottuvilla :) Makkaransyöntikisa meidän piti keskeyttää, kun maassa oli joku haju joka ällötti Lakia (ällötti se monia muitakin).
826937.jpg