Oikarin nurtsilla otettiin sitten ilmaisutreeni, ja Lakilla tähän yhdistettiin myös hallinta maalimieheltä pois ottaessa.

Ensiksi laki lähetettiin haukkumaan ukkoa, sitten minä menin siihen pyörimään ympärille. Maalimies sopivissa kohden kehui koiraa haukkumisesta ja aluksi myös antoi makupaloa. harjoituksen edetessä pelkkä kehu riitti pitämään koiran huomion maalimiehessä ja haukku vaan kiihtyi.

Sitten minä menin koiran viereen ja yritin ottaa sen hallintaan. Seuraa. SSEUraa. SEURAA! Ei mitään reaktiota, Laki vaan haukkui.  Nyt ratkaistiin homma siten että maalimies antoi Lakille yhden makupalan (jotta saatiin laki pysähtymään, muuten se vaan pyöri maalimiestä ympäri kun yritin tulla sen sivulle) ja heti sen jälkeen minä vilautin makupalaa sen kuonon edessä ja sanoin seuraa. Sitten megalomaaniset kehut hienosta kontaktista ja pieni seuraamispätkä jotta maalimies saatiin siirtymään uuteen paikkaan. Toinen toisto samalla tavalla, tämä meni jo paljon paremin, makupalat kuitenkin edelleen kuviossa mukana.

Sitten siirryttiin metsään. Ensiksi noraali etsintä, ilmaisu ja palkka ja sen jälkeen minä otin koiran. Sitten vähän muunneltuna äskeinen hallintakuvio:

Maalimies oli puolivälissä aluetta ja minä lähetin suoraan kohti (tässä Laki muuten lähti ihan väärään suuntaan mutta tuli heti takaisin kun huomautin, ja lähti hyvin heti uudella lähetyksellä). Laki haukkumaan maalimiestä, ja minä viereen. Maalimies vain kehui, ja minä otin Lakin namilla hallintaan, pieni seuraamispätkä ja pannasta kiinni jona aikana maalimies siirtyi umpipiiloon. Koira perään, täällä sai haukkua niin kauan että menin avaamaan oven, sitten biletettiin kolmisin piilolla.

Oli muuten jännittävä ja opettavainen treeni!