Laukaanteiden välissä, kolmisin MN:n ja PL:n kanssa. Pääpaino treenissä edelleen haukussa. Kaksi ekaa maalimiestä kuitenkin valmiiksi metsään, toiset kaksi sitten viuhkoina. Maalimiehille ohjeet palkkailla muutamasta haukusta mutta odottaa sitten lisää haukkuja, eli käsinameilla pikku sarjoja.

Laki lähti hyvin etsimään, ensimmäinen olikin vastatuulessa. Eka lähetyksellä se meinasi lähteä sivuun mutta minä ehdin napata pannasta kiinni, tosin tämä taisi olla mun arviointivirhe sillä toisella lähetykselläkin se haki hajun parin metrin sivuttaisetäisyydeltä. Lujaa joka tapauksessa ja helppo löytö Täällä tuli heti loistava about viiden haukun sarja, sitten maalimies aloitti palkkailun. Minä menin hakemaan koiran, ja jokaisella muullakin maalimiehellä tehtiin niin että haukkuja otettiin vielä kun minä olin jo paikalla ja koira kiinni.

Toisen maalimiehen paikkaa en tiennyt ihan tarkkaan, ja Laki jäi pyörimään kohtuu lähelle. Ilmeisesti koiran nenä kuitenkin oli jo pongannut maalimiehen sillä nopeasti tämäkin löytyi. Viuhkoille lähtiessä en meinannut saada Lakia hiljaiseksi, pyrin kuitenkin lähettämään sen ei-haukkuvalla hetkellä.

Näillä kolmella maalimiehellä ilmaisuhaukku ei sitten ollut niin hyvää kuin tuolla ekalla. Välipalkkaukset taisivat vaan sotkea pienen koiran ajatuksia, se pyrki raapimaan maalimiehiä kun pussi suljettiin ja uudet haukahdukset olivat enempi vinkaisuja, ei sellaista röyhkeää päin näköä haukkumista. Ääntä kuitenkin tuli, se lienee pääasia, ja maalimiesmotivaatio pysyi hyvin yllä, Laki tuskin huomasi minua kun tulin paikalle.