Viimeinkin päästiin treeneihin kun kennelyskäkaranteeni päättyi. Meidän ryhmää vetää Närän Riikka ja Kortelaisen Tuija, tällä kertaa vetovuorossa oli Riikka. Rata oli Liuhtojen kurssilta.

Ihan ensiksi väitin että me ei voida tehdä tuohon alkuun pakkovalssia koska Laki tulee ihan väkisin mun selän taakse ja hyppää väärin päin esteen nro 2. No tämähän ei pitönyt paikkaansa vaan pakkovalssi sopi tähän oikein hyvin, meillekin! Sitten olin ohjaamassa 4 ja 5 kaarteen sisäkurvissa muka varoakseni ettei koira mene pujottelulle. No, vaikka tein Riikan ehdottaman vastaanottovalssin 5:n jälkeen koira ei todellakaan mennyt pujottelulle, lisäksi se meni sujuvammin putkeen kun sain vietyä sen nenästä, alkuperäisen törkkäsyn sijasta jossa se joutui itse etsimään putken suun.

Pituudelta putkeen väli tuotti ongelmia koska minä rynnistin hypyn 9 toiselle puolen muka ottamaan vastaan. Kun jäin koiran rinnalle se luontevasti piti minuun kontaktia ja jatkoi kauemmaiseen putken päähän kuten pitikin. Sitten pääsin taas valssaamaan ja viemään sen putkeen törkkäsyn sijaan.

Kepeille menossa tuli muutaman kerran virhe, en vaan ottanut koiraa tarpeeksi hyvin putkesta mukaan ja se ajautui mun vasemmalle puolelle ja siitä keskelle keppejä. Sinänsä tuo aloitus ei ollut meille vaikea kunhan en tönöttänyt koiran näkymän edessä.

Keppie jälkeen valssi, sitten ennakoiva puolivalssi 13:lle, juoksulija 16:n ulkopuolelta ja 17:lle takaaleikkaus. Tää sujui yllättävän hyvin. Puomin jälkeen kiepautin 21:lle vasemmanpuoleisen siivekkeen ympäri. Tästä keskusteltiin mutta olen jokseenkin varma että se oli meille sekä nopein että varmin reitti koska Laki ei irtoa tyhjään hyvin. 

Muurille taaksevienti - päällejuoksu (onko tälle joku muu termi? Twisti?) sinänsä ihan ok mutta käytännössä mun tartti vähän vahvistaa siinä vastaanottaessa sekä kättä että äänikäskyä, jos tämä olisi ollut tavallinen hyppy se ei ehkä olisi ollutkaan niin hankala. 

Mutta juu, mukavat treeni ja hyviä neuvoja sain :) Lisää!!