Hakutreenit Pönttövuoressa. Lakille otettiin neljä maalimiestä, jotka näköetäisyydellä mutta ei kuitenkaan näytetty menoa tms vaan maalimiehet olivat valmiina. Treenin teemana siis ilmaisu. Maalimiehet ohjeistettu pitelemään rullaa kaksin käsin ja muuten hyvin pysymään hyvin passiivisina.

Kerta kaikkiaan käsittämätöntä, Laki teki hienot ilmaisut! Ihan kuin se olisi aina osannut rullailmaisun, ja olikos tämä nyt kolmas kerta... Toki se ensin sähläsi maalimiehellä, mutta tarkoitushan onkin että se varmasti paikallistaa ensin ja sitten vasta ottaa rullan. Ja kerta kerralla toiminta maalimiehellä varmistui.

Rullan tuonnissa kuitenkin edelleen viilaamista. Kahdella ekalla Laki teki varsin hyvät luovutukset - tai no, juuri ja juuri ehdin sanoa "irti" mutta kuitenkin se toi nätisti luovutusasentoon asti. Kolmannella se sitten ei meinannut irrottaa ollenkaan vaan piti rullaa ja mun piti ottaa se käteen ennenkuin neiti avasi suunsa... Neljäs meni ihan totaalisäätämiseksi. laki läähätti ja pudotteli rullaa, mun lähelle kylläkin, ja mä lähetin sitä uudelleen maalimieheltä sitä hakemaan. No, ennenpitkää maalimieheltä loppui rullat... minä sitten laitoin koiralle rullan suuhun ja nätisti pidin sen kuonoa ummessa niin kauan että sain sanottua "irti". Sitten heti näytölle.

Tuollaista sähläystä ei olisi saanut sattua tuohon viimeiseksi. Olisi vaan pitänyt hyväksyä se jalkoihin pudotettu rulla heti ekalla kerralla ja miettiä luovutusasioita vasta sitten. Mietiskeltyäni asiaa taidan päätyä siihen että rulla pudotetaan suusta vasta kun liina on valjaissa kiini, näin näytöstä tulee palkka rullan luovutukseen.

Näytöille menot oli hienoja. Rullan tuonti ei ollut ihan suoraviivaista vaan Laki lähti tulemaan rullan kanssa sinne mistä olin sen lähettänytkin - no eihän se tätä kuviota tietenkään voikaan vielä osata.

Oma toiminta olikin sitten ihan tumpeloa. Mulla oli liinat ja rensselit väärissä käsissä ja koira oli vähän väliä liina kaulan ympärillä... Laki on tuossa vierellä melkoisen paljon liikkuvampi kuin Lettu jonka kanssa mä omasta mielestä käytin "välineitä" varsin korrektisti. Nyt täytyy opetella tekniikka uudestaan.

Mutta eni vei, tämä homma alkaa sujua!